PREFERENZ

Home       Identiteit       Online stuff       Offline stuff       Toolbox       Blog       Over ons       Contact

Logo en huisstijl

 

Een woord of een beeld.

De etymologische, Griekse, betekenis van het woord logo is woord of verhandeling. Als we het vandaag over een logo hebben denken we nochtans eerder aan een beeld. Een eenvoudig en gestyleerd beeld. Laat er ons het hoofd niet over breken. Feit is dat een woord een betekenis heeft en dat is ook het geval met een logo. Een logo zonder betekenis is een nietszeggend beeld. Een eerste vereiste van een logo is dat het vlot herkenbaar is en daarvoor moet het dus te onthouden zijn. Men kan namelijk niets 'her'kennen als men het al vergeten was. Eenvoudige vormen onthouden we gemakkelijker. Sterke logo's zijn dus eenvoudig van vorm maar hebben ook een onderscheidend vermogen. Ze mogen niet te verwarren zijn met andere beelden. En bij deze schijnbare tegenstrijdigheid ligt al de eerste moeilijkheid bij het creëren van een sterk logo. Kan het logo daarenboven de naam van het product of de onderneming oproepen en de beoogde positionering versterken dan is de opdracht geslaagd. Het gebruik ervan zal dan de betekenis verrijken.

copywriting

fotografie

illustraties

logo & huisstijl

brochures en folders

jaarverslagen

magazines

nieuwsbrieven

personeelsbladen

advertenties

direct mailings

websites

e-mailmarketing

banners

digitale presentaties

video & tv

radio

item3a

Elke maand een gratis tip
en inspirerende papers

Disclaimer
Privacy

Site map
Inspiratie

Klik op één of meerdere icoontjes hieronder als je binnen je sociale netwerk deze pagina wil delen. Alvast bedankt.

item5

Ben jij ook steeds op zoek naar wat je kan verbeteren om klanten aan te trekken, te houden en te stimuleren? Schrijf je dan meteen in op onze mailinglijst.

item8
pencil
Vraag vrijblijvend een advies  of schrijf je meteen in