positionering en identiteit

Een onderscheidende positie

en een visuele identiteit sturen het verhaal

doorheen alle communicatie-uitingen.

Waarom anders zijn.

Jack Trout schreef het destijds al: differentiate or die. Mensen kiezen wat ze leuk vinden, en eventueel kopen, om veel verschillende redenen. Dat verschil kan te vinden zijn in hoe het product of de dienst is of in wat het doet. Maar dat kan ook in hoe het merk of de organisatie zich opstelt en communiceert. Het komt er op neer een doelgroep af te bakenen die groot genoeg is en waar jij een onderscheidende positie kan nemen, zodat je die keuze in jouw voordeel kan beïnvloeden.
We helpen je graag bij het bepalen van die positionering en het uitwerken van die identiteit.

Hoe anders zijn.

Misschien doe je de dingen al anders dan je concurrenten. Met je product of dienst zelf. Of met de manier hoe men het gebruikt of de ondersteuning die je er rond hebt gebouwd. Maar elk verschil moet ook meteen duidelijk zijn. Je moet het dus ook vertellen, 'claimen' zelfs. Je positionerende slogan, je visuele en inhoudelijke stijl, het type acties, gaan allemaal bijdragen tot de creatie van dat onderscheid, op voorwaarde dat ze samenhangend en consistent worden gehanteerd.
Bekijk even hoe dat vorm krijgt in een visuele identiteit, en hoe we dat doortrekken in digitale tools en printed media.

Samenwerken.

Even praten kost niks, integendeel. Laat ons even van gedachten wisselen.

logo Preferenz

Adres

Preferenz bvba

Steenweg op Dendermonde 221

1745 Opwijk

BE0865829819

Contacteer ons
stuur een mail

052 52 47 09

Volg ons

Nieuwsbrief
Je wil natuurlijk niet nog eens zo maar een nieuwsbrief in je mailbox maar we schrijven zo nu en dan een berichtje waar je echt iets aan zou hebben. Echt. Je schrijft je trouwens even vlug weer uit.